Nasza Arkadia

Od jakiegoś czasu myśleliśmy o znalezieniu swojej Arkadii, czyli rajskiego miejsca na wcześniejszą emeryturę lub zwykły, dłuższy odpoczynek od wyścigu szczurów, niepewnej pogody i całego tego ambarasu. Jest nas dwóch przyjaciół – Tomek (Kosa) i Gery (Gerard), znamy się od kilkunastu lat i zwiedziliśmy razem kawał świata. Tomek jest licencjonowanym pilotem wycieczek zagranicznych, certyfikowanym nurkiem i żeglarzem, założycielem Klubu Globtroterów Tramper oraz właścicielem agencji reklamowej od 17 lat, prezesem własnej fundacji promującej regionalną kulturę, a także podróżnikiem – pasjonatem, zwiedził ok. 100 krajów na świecie. Gerard ma od wielu lat własną firmę zajmującą się budową drewnianych domków dla hoteli i resortów w Polsce i Europie, głównie w formie wiosek agrospa (domki grillowe, domki-sauny, altany ogrodowe).

Tomek był pierwszy raz na Filipinach w 2015 roku u Polaków, którzy zdecydowali się tam zamieszkać i prowadzić dom „Ucieczka do raju”, gdzie właśnie zainspirował się taką możliwością spędzenia reszty życia. W listopadzie 2016 pojechaliśmy tam we dwóch na rekonesans. Szukaliśmy działek, które można wziąć w dzierżawę na kilka lat i wybudować tam drewniane domki tzw. native houses, dla siebie i dla goszczenia znajomych, którzy chcieliby do nas przyjechać. Byliśmy na kilku wyspach, u paru Polaków, od których zdobyliśmy wiele informacji na temat możliwej przeprowadzki, zalet i problemów życia w tym kraju.

Zatrudniliśmy też agencję pośrednictwa nieruchomościami i ostatecznie z kilku lokalizacji wybraliśmy wyspę Palawan oraz działkę tuż przy plaży Panaguman Beach z palmami i białym piaskiem, z dojazdem łódką 20 minut z Sabang. W miasteczku są sklepy, knajpki, szkoła, kościółek, klinika.